lørdag 2. januar 2016

Strikkeåret 2015 og planer for 2016

Det ble lenge stille her, var ikke meningen å bli så lenge borte, men det bare ble slik. Tok en nettpause i sommer, og den har vart og vart. Er litt på Ravelry fortsatt, men lite der også. Men strikke det gjør jeg, masse, og spinner. 

Så i et forsøk på å komme litt igang igjen her, så lager jeg til en liten årskavalkade. For året som gikk ble det produsert en del, 72 prosjekt kom av pinnene, 22 421 meter garn ble strikket opp. Mangen av disse var sokker, sokker og mer sokker...


Dette er et lite utvalg av alle sokkene som ble strikket dette året, totalt kom 38 par av pinnene. Jeg deltok i års strikkalongen 52 par på et år, og fullførte denne i juni. Klarte mine 52 par. Men det ble mye sokker. Strikker fortsatt sokker, men er fornøyd med et par i måneden nå. Har ikke planer om å gjenta denne bragden med det første...


Sjal/skjerf var noe annet det ble strikket mye av i 2015. Totalt 16 stykker ble det strikket. En fin variasjon til alle mine sokker, nå jeg ikke kunne strikke så mye på store tunge ting.


Litt annet ble det også, to luer og tre par barnehagevotter ble strikket til veldedighet. Tre par pulsvanter, og fire par votter ble strikket. En kosegenser til meg selv, og en topp. Totalt har det blitt en del.

Hvordan gikk det så med ønskene for 2015. Vel skulderen slo seg vrang før året var mer en ni dager... Den har jeg siden måtte ta med i beregningene... Jeg kom i mål med mine 52 par sokker innen 30 juni  , noe jeg er fornøyd meg. Håndspunnet garn har jeg også brukt i en del prosjekter. Har alltid noe på pinnene, og blir stadig flinkere å bruke av det.

Begrensning av nytt garn kan jeg nok bli flinkere med, spesielt har jeg nok sokkegarn!

Så planer for året som kommer. Strikke og kose meg med det jeg har, prøve å ikke tilføre mer inn en jeg strikker ut. Har et fint lager å ta av til småstrikk. Har som mål å strikke litt flere strørre plag, og topper i året som kommer, og litt færre sokker. Og selvsagt strikke enda mer med selvspunnet garn. Prøve å ta for meg en langtids ufo om gangen etter hvert, og gjøre den ferdig eller rekke opp. Og ellers vil jeg ha mine små delmål, så får jeg se hva dette året bringer.

Godt nytt år!!!



1 kommentar:

  1. Your knitting is amazing. I am dumbfounded by the number of pairs of socks you made! Well done! Any posts for 2017? I look forward to more! Takk.
    Thea aka TheaMidnight on Ravelry

    SvarSlett